Raport z prac Zarządu i Dyrekcji Aeroklubu Krakowskiego

Posted by admin on stycznia 18, 2013

Aeroklub Krakowski przedstawił raport dotyczący prac Zarządu oraz Dyrekcji Aeroklubu Krakowskiego za okres 06.2012-11.2012. Poniżej prezentujemy jego treść:

Od początku powołania naszego Zarządu borykaliśmy się z wieloma trudnościami i problemami pozostawionymi przez poprzedni Zarząd i Dyrekcję. Pisaliśmy o tym na bieżąco. Przez pierwszy rok musieliśmy uporządkować finanse Aeroklubu. Uporządkowaliśmy również sprawy kadrowe oraz zrobiliśmy przegląd wszelkich umów o współpracy i wynajmu sprzętu AK. Udało się również wprowadzić porządek w rozliczeniach członków z tytułu należności za składki członkowskie oraz należności za loty (chociaż jeszcze wiele jest do wyprostowania).

Na chwilę obecną mamy już wiele spraw uporządkowanych i możemy się zająć rozwojem naszego Aeroklubu. Poniżej przedstawimy nasze ostatnie prace oraz plany na przyszłość.

Jednym z najważniejszych celów jest uzyskanie pieniędzy na działalność AK oraz na jego wszechstronny rozwój. Widzimy kilka źródeł finansowania. Pracujemy nad złożeniem wniosku o dotacje Unijne. Jest to bardzo skomplikowany proces. Należy spełnić bardzo wiele wymogów, w tym brak zaległości wobec instytucji państwowych, co udało się nam osiągnąć. Kolejnym źródłem finansowania są władze Samorządowe. Opracowaliśmy projekt rozwoju Lotniska w Pobiedniku i prowadzimy rozmowy z odpowiednimi władzami na temat współfinansowania projektu. Jesteśmy również w trakcie rozmów z Zarządem Portu Lotniczego w Balicach. Planujemy wspólne inwestycje w nasze lotnisko oraz chcemy uzyskać poszerzenie stref lotniczych. Współpracujemy również z ULC'em (Urząd Lotnictwa Cywilnego). Udało się nam uzyskać dotacje w wysokości 50% na zakup spadochronów ratowniczych, radia, transpondera oraz kosiarki. Staramy się również o pozyskanie sprzętu lotniczego od wojska. Wypracowaliśmy umowę o współpracę z 8 Bazą Lotnictwa Transportowego. Zostanie ona uroczyście podpisana w przeciągu najbliższego miesiąca. Owocować będzie zacieśnianiem współpracy oraz obopólnym korzyściom.

 

Prowadzimy również rozmowy z wieloma firmami lotniczymi, które chcą działać na naszym lotnisku. Podpisaliśmy umowę ze szkołą spadochronową 'OMEGA'. Oprócz korzyści finansowych jakie uzyska AK z udostępniania lotniska, poszerzamy naszą ofertę dla miłośników skoków spadochronowych. Aktualnie prowadzimy rozmowy z kolejną firmą, która chce korzystać z naszej bazy lotniczej. Wg obietnic tej firmy, zainwestowane będą duże pieniądze w infrastrukturę lotniska i stworzona zostanie nowoczesna baza szkoleniowa. Obecnie dopracowujemy umowę, dlatego też nie możemy zdradzać szczegółów.

Prowadzimy prace studyjne nad zbudowaniem betonowego pasa startowego. To oczywiście dalekosiężne plany. Potrzebne będą bardzo duże pieniądze. W chwili obecnej testujemy pas startowy z tworzywa sztucznego. Dzięki P. Darkowi Wcisło, który sfinansował inwestycję, położony został testowy odcinek pasa z segmentów z tworzywa sztucznego typu ?plaster miodu?. Testy trwają.

Po przeanalizowaniu kosztów utrzymania naszej bazy samolotowej, doszliśmy do wniosku, że bardziej opłaca się zakupić nowe samoloty. Rata leasingowa będzie niższa niż koszty remontów. Będziemy mogli zaoferować szkolenia na nowoczesnym sprzęcie. Trwa badanie rynku i wybór dostawców. Zostały zaproszone firmy do złożenia ofert. W najbliższych dniach, na naszym lotnisku odbędą się testy samolotów.

Zakupiony został silnik do samolotu AN2. Samolot, jak wiecie, potrzebny jest do akcji ?Lisy? oraz do zrzucania skoczków spadochronowych. Jest jeszcze problem ze śmigłem, ale i z tym problemem się uporamy.

Pracujemy intensywne nad wdrożeniem systemu CAMO (zarządzanie ciągłej zdolności do lotu). Wszyscy wiemy, jakie były problemy, gdy zewnętrzna firma obsługująca CAMO straciła certyfikat. Wszystkie maszyny zostały uziemione. W chwili obecnej korzystamy z usług z kilku organizacji CAMO, co utrudnia sprawne funkcjonowanie oraz generuje duże koszty. Dlatego też postanowiliśmy wprowadzić własne CAMO. W tej chwili testujemy system oraz prowadzimy prace certyfikacyjne.

Od kilku miesięcy trwają prace nad uporządkowaniem terenu lotniska w Pobiedniku. Zostały wycięte drzewa. Zdemontowano stare i zardzewiałe konstrukcje. Trwa demontaż starego budynku mieszkalnego, tzw. Hiltona. W przyszłości planujemy na jego miejscu postawić domki mieszkalne typu Holenderskiego lub podobne.

W najbliższych dniach zostanie wymienione oświetlenie na terenie AK. Stare lampy zostaną zastąpione nowoczesnymi i w dodatku bardzo oszczędnymi lampami diodowymi. Zainstalujemy również kamery do nadzoru video. Obraz jednej z kamer udostępnimy na stronie internetowej. Pracujemy również nad stworzeniem strony z aktualnym stanem pogody na lotnisku. Dane ze stacji meteo, która znajduje się na wieży zostaną wyświetlone na stronie internetowej. Widok z kamery plus dane ze stacji meteo pozwolą Wam na samodzielną ocenę warunków meteorologicznych.

Została zamontowana nowe brama wjazdowa. Opracowany został projekt nowych 'pylonów' ? tablic informacyjno-reklamowych przy wjeździe. W najbliższym czasie zastaną zamontowane.

Planujemy również wymianę rolek prowadzących przy drzwiach hangaru. Mamy już wykonawcę i w najbliższym czasie prace zostaną wykonane.

Zarząd i Dyrektor Aeroklubu Krakowskiego 2012.11.15

Źródło: http://www.aeroklubkrakowski.pl/



Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej